poniedziałek, 25 stycznia 2016

Raymont "Kopa" Kopaszewski




   Dziś prezentuję Wam autografy, które przyszły do mnie w połowie maja poprzedniego roku.
Nie wiem dlaczego zwlekałem z ich opublikowaniem aż tak długo, lecz lepiej późno niż wcale.


Pochodzą one od Raymonda Kopaszewskiego, który jest Polakiem urodzonym we Francji.
Właśnie w tym kraju zaczął grać w piłkę w klubach, a następnie w reprezentacji zakładając ostatecznie koszulkę "trójkolorowych" 45 razy i zdobywając 18 goli. 
W 1956 roku został zawodnikiem (wtedy) najlepszej drużyny na świecie, czyli Realu Madryt w składzie którego grały już takie gwiazdy jak Alfredo Di Stefano czy Ferenc Puskas.
W annałach futbolu zapisał się złotymi zgłoskami jako trzykrotny zwycięzca Pucharu Europy (obecnie nazywanego Ligą Mistrzów) oraz zdobywa Złotej Piłki z 1958 roku.

List i kopertę zwrotną wraz z trzema zdjęciami wysłałem na adres prywatny, który jest banalnie prosty do znalezienia. Nie dołączałem znaczka, czy też IRC, a odpowiedź dostałem po zaledwie 24 dniach.
Na jednej z fotek jest obszerna dedykacja  z czego bardzo się cieszę.
Co do listu, to ostatnie jego zdania napisałem w języku polskim i z tego co mi wiadomo Pan Raymont bardzo dobrze go pamięta, więc myślę, że możecie ryzykować i przekazać mu swoje słowa w naszym ojczystym języku, jeśli tylko macie problemy z angielskim.

Na wymianę wędruje środkowe zdjęcie w koszulce reprezentacji Francji.

12 komentarzy: