sobota, 28 kwietnia 2018

Kinga (Byzdra) Achruk




Dziś po raz pierwszy na moim blogu autograf od...piłkarki ręcznej!
Od razu jednak zaczynamy z wysokiego "C", gdyż mowa o jednej z najlepszych polskich szczypiornistek - Kindze Achruk z d. Byzdra.

Kinga swoją karierę zaczynała w Zagłębiu Lubin, gdzie zostawała Mistrzynią Polski i czterokrotnie Wicemistrzynią. Następnie przyszedł czas na zagraniczny etap kariery w Podgoricy, w tamtejszym klubie Buducnost.
Wydawać by się mogło, że kierunek dość egzotyczny, lecz zdecydowanie przemyślany, gdyż w 2015 roku czarnogórski zespół z Kingą w składzie wygrał Ligę Mistrzów, a rok wcześniej w tych rozgrywkach był drugi.

Od tego sezonu Kinga znowu występuje w Polsce, a dokładniej w zespole Perła Lubin, gdzie ponownie została świeżo upieczoną Mistrzynią Polski.

W kadrze narodowej dotychczas rozegrała 160 spotkań i zdobyła 412 bramek.

Autografy zdobyłem w dość nietypowy sposób, gdyż przez jej męża, który również jest piłkarzem ręcznym. Łukasz występuje w Piotrkowianinie i dość dobrze się znamy, ze względu na częste mecze, w związku z czym po jednym z nich przekazałem mu kopertę ze zdjęciami, i jak widać trafiły do mnie podpisane, za co niezmiernie dziękuję Łukaszowi i oczywiście Kindze.

Jeden z podpisów wędruje na wymianę.

5 komentarzy:

  1. Serdecznie gratuluję!
    Zapraszam do mnie na nowy post - autograf Andrzeja Pilipiuka
    http://autografyjr.blogspot.com/2018/04/andrzej-pilipiuk.html
    Pozdrawiam, Kuba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulację !!
    Zapraszam do mnie u mnie dziś też Kinga Achruk!
    https://autografy-majkela.blogspot.com/2019/02/130kinga-achruk-89-mks-pera-lublin.html

    Mała poprawka Kinia gra w Perle Lublin a nie Lubin :)

    OdpowiedzUsuń