wtorek, 7 sierpnia 2018

Wojciech Fortuna


Dziś wyjątkowy autograf, gdyż jego autorem jest żywa legenda polskiego sportu - Wojciech Fortuna!

Igrzyska Olimpijskie rozgrywane w Sapporo 1972 roku już zawsze kojarzyć nam się będą z Panem Wojtkiem, który dokonał historycznego wyczynu na legendarnej Okurayamie, gdzie został Mistrzem Olimpijskim. Osiągnięcie to automatycznie dawało mu również tytuł Mistrza Świata, lecz chyba nic nie smakuje tak dobrze jak olimpijskie złoto.

Przez lata emocjonowaliśmy się sukcesami Adama Małysza, a dziś z równie wielkim zapałem ściskamy kciuki za Kamila Stocha i innych naszych skoczków. Podczas każdego sukcesu naszych reprezentantów przytaczany jest sukces Fortuny, gdyż nie ma wątpliwości, że to on był tym PIERWSZYM. Cały czas w głowie mam komentarza Włodzimierza Szaranowicza komentującego "złoty" skok Kamila Stocha ze skoczni normalnej na Igrzyskach w Soczi: "Niech leci daleeekoo....i wyląduje! I tak zrobił! I jest złoto! Fortuna 72' i teraz..."

Nie będę ukrywał, że o tym podpisie marzyłem od dawna i niezmiernie cieszę się, że ten podpis trafił w moje ręce. Wiem, że słowa te piszę często, lecz powyższy podpis zdecydowanie znajdzie specjalne miejsce w mojej kolekcji.

7 komentarzy: